luni, 18 iunie 2012

PUI VIENEZ




Sunt o poftificioasa! O gurmandă convinsă! Ce mai...ma laud singură...e de ajuns să îmi povesteşti un anumit fel de mâncare şi deja mă topesc! Aşa am păţit şi cu PUIUL VIENEZ....mi s-a descris reţeta, mi s-a povestit că vai ce gustoasă e, vai că o sa-ţi fac o dată, de două ori, de trei ori...mi s-a pus capac:)) nu am mai rezistat tentaţiei....gata cu aşteptarea invitaţiei la masă.....iată reţeta de pui vienez...pui care a ieşit delicios, puţin cam uleios ce-i drept dar pentru prima dată e mai mult ca perfect!

INGREDIENTE: 600-700 g piept de pui, 500 g ciuperci champinion, 200 g cascaval, 200 g smantana,  300ml lapte, 2 cartofi, 2 cepe, ulei de masline, 3 linguri faina alba, condiment. 

MOD DE PREPARARE: 
Se taie puiul bucăţi mici, se condimenteaza cu sare, piper, paprika.Se lasa la rece jumatate de ora.
Se taie ceapa marunt, se pune in vasul termorezistent (de lut, yena, etc), se amesteca cu puiul si cu putin ulei de masline. Se baga la cuptor pentru 15 minute la foc mare, până când ceapa şi puiul se prăjesc.
 Între timp, se taie ciupercile felii, bucăţi mari, se calesc uşor înainte pentru a scapa de apa din ele şi, împreună cu cartofii tăiaţi cubuleţe se adaugă în vas, peste puiul cu ceapă.
Se acoperă cu o folie de aluminiu şi se lasă la cuptor pentru aproximativ 20-25 minute.
Între timp se prepară sosul alb, astfel: într-o crăticioara se fierbe laptele, apoi la foc mic se toarnă  uşor făina, se amestecă, dupa care se adaugă smântana şi jumătate din caşcavalul ras, amestecându-se totul până ce se omogenizează.
În momentul în care sunt fierţi cartofii se adaugă sosul alb peste tot vasul, peste care se pune cealaltă jumătate de caşcaval ras  şi se dă la cuptor pentru încă 40-60 minute, la foc mic, până se rumeneşte.

Eu am încercat să respect reţeta primită :-). Am modificat timpul final de stat la cuptor din 25minute în 40 minute (la 200 grade) şi ar mai fi mers rumenit puţin....na funcţie de cuptorul fiecăruia....oricum mulţumesc pentru reţetă....rămân datoare! pupici!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu