vineri, 9 martie 2012

MUCENICI MOLDOVENEŞTI

DUPĂ CE I-AM SCOS DIN CUPTOR





Nu ştiu ce mi-a venit acum 2 zile...pofta de mucenicii mamei mele:)) În fiecare an păţesc la fel...dar până acum îi cumpăram. Dar na...acum sunt mamă şi gospodină cică...sincer mi se părea foarte greu. Într-adevăr este foarte mult de muncă şi destul de greu la frământat dar la partea asta m-a ajutat soţul meu. 
Aseară am sunat pe mama, pe soacră, am răscolit blogurile de reţete şi am adaptat/potrivit reţetele, cum am considerat eu.
Dintr-un kilogram de făină am obţinut cam 30 de sfinţişori micutzi (2 tăvi/ture la cuptor). 
Sincer mirosea foarte frumos aseară în casa mea şi a meritat munca depusă.  
Nu mai spun de laudele primite de la colegii de serviciu :))).
Eu zic că a fost NOROCUL ÎNCEPĂTORULUI...pentru prima dată au ieşit bestiali. 


INGREDIENTE:

Pentru aluat:1 kg făină, 2 cuburi de drojdie, 150ml lapte călduţ, 150-250 ml apă călduţă, 4 lg de zahăr, 2 ouă, 150g unt, 1 linguriţă rasă de sare.
Pentru uns mucenicii înainte de a-i introduce la cuptor: amestec din 3 gălbenuşuri şi apă călduţă.
Pentru sirop: 500 ml apă, 8 lg de zahăr, 3 plicuri zahăr vanilat, 2 esenţe de rom.
Pentru uns deasupra:miere
Pentru presărat deasupra: Miez de nucă măcinat

MOD DE PREPARARE:  

Drojdia o punem în laptele călduţ cu zahăr. Lăsăm 10minute. Punem într-un castron făina, amestecul cu drojdie, sarea, ouăle, untul topit, apa. Frământăm 20 minute până nu se mai lipeşte de mână. Lăsăm aluatul la dospit o oră.
Luăm fiecare bucăţică de aluat , îl rulăm pe suprafaţa de lucru până obţinem un rulou lung şi subţire.Îndoim ruloul în două şi împletim. După ce am obţinut împletitura, formăm un cerc, unind capetele împletiturii. Îl încolăcim în formă de opt. Astfel formaţi, punem mucenicii într-o tavă acoperită cu hârtie de copt. 
Lăsăm mucenicii la crescut jumătate de oră. 
După ce au dospit, ungem mucenicii cu o pensulă, cu compoziţia formată din apă călduţă şi 3 gălbenuşuri. 
Îi dăm la cuptor 20 de minute, până se rumenesc uşor.
După aproape 20 de minute, scoatem mucenicii din cuptor. 
Cât timp stau mucenicii la cuptor ne ocupăm de sirop. Punem la fiert 500 ml apă. Adăugăm 8lg zahăr, zahărul vanilat şi esenţă de rom pentru o savoare specială. Amestecăm din când în când până se formează siropul.
Însiropăm bine mucenicii cu siropul preparat ca mai sus. 
Apoi îi ungem cu miere şi presărăm nucă măcinata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu