sâmbătă, 6 octombrie 2012

PRAJITURA CU MERE şi ALBUŞ









Având mai multe mere în frigider şi plictisindu-mă am zis că e cazul de ceva nou în bucătărie. Astfel, am experimentat o reţetă nouă...la dulciuri nu prea mă descurc dar măcar mă străduiesc.....nu a ieşit foarte estetică dar e comestibilă, chiar delicioasă....ca să nu mai spun ca mirosea superrrrrrrrr în bucătăria mea. Data viitoare eu voi modifica reţeta originală...adăugând 6 ouă în loc de 4 astfel încât să am mai multă compoziţie.

 Ingrediente:  4 ouă, 23lg zahăr (10lg pt albuş, 5 pt mere, 8 pt. albuşuri), 10 lg ulei, 10 lg făină, un praf de copt, 10 mere mici, scorţişoară.

Mod de preparare:
Se separă albuşurile de gălbenuşuri.Gălbenuşurile se mixează, se adaugă 10 lg zahăr, se amestecă bine bine. Apoi se pun câte 2 linguri de ulei, se amestecă, se adaugă iar 2 linguri de ulei şi tot aşa până se adaugă toate cele 10 linguri de ulei.
Se cerne făina. Se adaugă peste gălbenuşuri alternând cu laptele. Se adaugă şi praful de copt. Se mixează bine bine.

Într-o tavă cu hârtie de pergament, punem aluatul şi dăm la cuptor 10minute la 180grade (cuptorul încins în prealabil). 
Între timp, se curăţă merele şi se dau pe răzătoare. Se adaugă 5 lg de zahăr şi scorţişoară. Se amestecă bine.
Albuşurile se mixează, se adaugă 8lg zahăr. (eu am mixat albuşurile de la început şi astfel nu mi-a ieşit un strat gros de bezea...data viitoare voi citi toată reţeta înainte:)))
 
După cele 10 minute, se scoate tava. Se adaugă un strat de mere şi unul de albuşuri şi se mai da tava la cuptor aproximativ 15 minute până devine rumen albuşul.Se taie când se răceşte.

p.s. Reţeta originală......dintre toate căutările pe google "DULCIURI CU MERE" a ieşit azi câştigătoare:))): http://torturilelissei.blogspot.ro/2009/02/prajitura-cu-mere-si-albus.html.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu